HTML

Rohadtul elegem van

Röviden és tömören, cserében rendszeresen képernyőre vetem pár sorban, hogy éppen mitől dobja le az agyam az ékszíjat

Friss topikok

Linkblog

az emberek nem tudják hogyan kell a ködlámpát használni

Bukowszky 2010.03.18. 09:04

Rohadtul elegem van abból, hogy egyre több eszetlen vadbarom nem képes a csökött agyával felfogni, hogy azt a nyomorult ködlámpát nem szabad és nem is szükséges használni - és különben is teljesen értelmetlen, mert csak másokat zavar -, azt az egyetlen egy esetet kivéve, amikor városon kívül, a látástávolságot kifejezetten lecsökkentő ködben úgy autózunk, hogy nincs másik autós körülöttünk.

Ha nem lenne világos, az egésznek az az értelme, hogy megvilágítsuk azt az aszfalt feletti 20-40 centiméternyi részt, ahol általában nincs köd, és így mintegy a köd alá világítva javítunk esélyeinken. (nyilván csak akkor működik a dolog, ha maga a fényszóró ebben a magasságban van elhelyezve)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rohadt.blog.hu/api/trackback/id/tr721848946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.18. 23:50:45

Na persze,hogy világos...főleg az hogy téged a 20-40 cm magasságban szerelt lámpa zavar.
Persze,hogy napsütésben felesleges bekapcsolni,köd nélkül meg szükségtelen,viszont sötétben megvilágítja az út szélén bóklászó szalonspicces gyalogos vagy bicajos utazókat, és ha akár egy élet is megmenekül,akkor hunyjunk jótékonyan szemet eme vérlázító szabálytalanság felett.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2010.03.19. 00:34:26

Elképzelhető hogy ezeknek a nagy része nem ködlámpa hanem utólagosan (=gagyin, kontárul) beépített xenon-fényszóró, ami tompítotton is kibassza az ember szemét, mert szarul lőtték be a magasságát, irányát. Persze ha lehet ez még idegesítőbb.

Interlock (törölt) 2010.03.19. 00:38:57

Kíváncsi lennék, hogy ha a motorháztető magasságától felfelé köd van, de alatta nincs, akkor mit látsz a ködön keresztül felkapcsolt ködlámpával? Így van, valami alulról fénylő ködpacát.
A ködlámpa lényege a fény eltérő szórásában lenne, ami azért jó, mert nem annyira verődik vissza a ködöt alkotó vízcseppekről, lehetővé téve, hogy legalább az út szélét lásd, meg a felezővonalat.
Abban viszont egyetértek, hogy - főleg messzebbről, amikor a távolság jobban kiegyenlíti a fényszórókhoz képest alacsonyabb beépítést - nagyon is idegesítő tud lenni a felesleges használata. Jól mutat a diszkóba menő menők szerint, ők úgyis tojnak rá, mit gondol a szembejövő.

MesésKrémes (törölt) · http://www.sutemenystylist.blog.hu 2010.03.19. 09:03:40

El vagytok ti tájolva.azok a barmok,akik indokolatlanul ködlámpáznak,egyetlen dolog miatt teszik:mert ez raj.lehet röhögni,de nézzétek meg,ezeknek a nyomorultaknak a kocsija mind cicatuningos,karácsonyfaégővel kivilágított,és a lehető leginkább megpróbál kitűnni.ezt úgy teszi,h minket megvakít,de leszarja.vakuzzatok bele a szemébe,ha tehetitek!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.03.19. 12:04:31

@MesésKrémes: egyetértek, szerintem a következő az arány:
-30% megijed egy esőcsepptől is és azonnal reflexből felnyomja a ködlámpát, aztán persze úgy felejti egész napra
-10% fogalma sincs, melyik kapcsoló mit kapcsol
-30% pontosan tudja, hogy hol a ködlámpa kapcsoló, és szándékosan felnyomja, mintegy önkifejezésből, hogy még nagyobb állatnak tűnjön és lehúzódjanak előle a normális emberek
-30% többé-kevésbé tudja, hogy mikor használni, de többségük még ezeknek is hajlamos felkapcsolva felejteni akkor is, amikor már odaért elé/mögé egy másik autó

Timnorc 2010.03.22. 18:48:11

A téma felvetése is jól mutatja, hogy a "ködlámpa-hiszti" tovább tart.
Csak néhány gondolat erejéig együtt hisztizek Veled/Veletek:
Legelőször külön kell bontani az első ködlámpa (ködfényszóró) és a hátó ködlámpa (ködzárófény) esetét.
Kezdjük a hátsóval:
Ez a nagyon hasznos "eszköz" - ha jól tudom - arra való, hogy korlátozott látási viszonyok között (pl. köd, eső, havazás, szitálás stb.) a mögöttünk haladók számára jobban láthatóvá váljunk.
A "korlátozott látási viszony" egy hangsúlyos elem a fenti definícióban, hiszen nem elegendő - szintén csak szerintem - , hogy eső legyen, hanem a látási viszonyoknak is korlátozottnak kell lenniük. Ugyanez vonatkozik a ködre is. A fenti, felsorolt időjárási jelenségek közül ugyanis gyakran a kevésbé sűrű, és viszonylag átlátható fajta van jelen, amikor is a hátsó helyzetjelző is legendő.
Van viszont olyan eset, amikor makacs módon sűrű a H2O különböző fajtája a levegőben, és ilyenkor idegesítő tud lenni, ha valaki nem használja a hátsó ködzáró fényét, és csak az utolsó pillanatban veszem észre. Ezt az agyrémet szokta erősíteni, ha mondjuk nappal van, és ilyenkor észreveszem, hogy az első ködfényszórója bezzeg világít serényen. mindezt tetézni tudja a magasabb sebesség, mivel ilyenkor a felkavart víz rontani tud a helyzeten.
Más:
A szükségtelen hátsó ködzárófény azért tud nagyon zavaró lenni a hátul haladóknak, mivel az tervezéséből adódóan nem csak korlátozott irányban, hanem majd' mindenfelé okádja a fényt. Itt jön be a nem-tudom-külön-kapcsolni-az-elsőt-ezért-bocs-de-de-anyázzatok eset.

Timnorc 2010.03.22. 18:54:34

A másik az első ködzárófény esete:
Ez némiképp' más. Itt ugye a jól beállított! lámpa maximum vízszintesen szórja a fényt vagy annál lejjebb. Tehát a jól beállított ködfényszóró nem vakít/nem vakíthat jobban, mint egy jól beállított tompított fényszóró.
A rosszul (túl magasra) állított ködlámpáról csupán annyit, hogy mivel megvilágítja a levegőben lévő H2O olyan részét is, amit nem lenne neki szabad, ezért a használójának nem csak, hogy felesleges, hanem veszélyes is.
A sebesség itt is fontos szempont, hiszen a tompított izzók 55W-nyi erősek, míg a ködfényszóró izzói 27W-osak (forrás: saját gépkocsim gyári adatai). Mindezért úgy vélem, hogy kb. 65-70 km/h sebesség felett lecsökken az előcse az első ködlámpa használatának, 85-90 km/h felett pedig egyenesen értelmetlen. (lásd ADAC fényszóró teszt évről évre).
Röviden ennyi.